OverzichtToolboxleren zichtbaar makenleren bijsturenleren in een veilig en stimulerend leerklimaatactieve werkvormenvraagtechniekenantwoorden zichtbaar makenobservatiefeedback door de leerkrachtfeedback door medeleerlingenzelfreflectiehulpmiddelen om feedback bij te houdenmotivatiegrowth mindsetdifferentiatievan summatief naar formatief evalueren3-2-1begintaakbinnen- en buitencirkeldenken-delen-uitwisselendrie feiten en één leugendrie minuten denktijdexit ticketfactstormingpiramideplacematS-O-S Summaryvraag en antwoord speleen stapje terugratiorekkenspervuurstelling nemenhandsignalenpeilingsignaalkaartenvraag en antwoordwisborddoelbewust observerenronden lopendoelen verduidelijkeneffectieve feedbackflapover vragenpeer-papierpeerfeedbackSOS-hoekthe voicebrain book buddy bossOVUR-strategieportfolioreflectiesterzelfevaluatiekaartenzelfreflectie na een opdrachtformativerubricmotivatiegrowth mindsetingebedde instructiepreteachingverlengde instructieevaluatie van de leerkrachtformatief evalueren als cyclisch procesvan summatief naar formatief